Opleiding telefoniste receptioniste heeft hoog slagingspercentage
De opleiding tot telefoniste receptioniste bij Fabius opleidingen heeft een slagingspercentage van 90%. Deze opleiding duurt een klein half jaar. De deelnemers krijgen één keer in de week op een ochtend of een avond drie uur les en moeten thuis wat tijd besteden aan huiswerk. Het hoge slagingspercentage is volgens Fabius te danken aan professionaliteit van de docenten, de goede examentrainingen en de motivatie en inzet van de cursisten. Het enthousiasme van de nieuwbakken telefoniste receptioniste is logisch, want met het diploma kunnen ze meteen aan de slag. Het is bovendien een mooi uitgangspunt voor een vervolgopleiding.
Afwisselende baan als telefoniste receptioniste
De behoefte aan een telefoniste receptioniste is groot. Elk bedrijf en elke organisatie die fysiek of telefonisch toegankelijk is voor het publiek heeft een telefoniste receptioniste nodig. Het is een baan die je fulltime en parttime kunt invullen. De belangrijkste vaardigheid van is het ontvangen van gasten aan een balie en het bedienen van de telefooncentrale. Het is dus essentieel dat je graag met mensen omgaat en dat je behoorlijk goed bestand bent tegen stress door drukte. Als dat het geval is ligt het werk voor het oprapen en is de kans groot dat je een wereldbaan krijgt.
Wat leer je precies als telefoniste receptioniste?
De opleiding telefoniste receptioniste is afwisselend. Hij bestaat voor een deel uit theorie en voor een deel uit praktijkoefeningen. Bij dit werk wordt veel met een computer gewerkt. Daarom maakt een stuk basiskennis van veel gebruikte kantoorsoftware en een training toetsenbordvaardigheid deel uit van de opleiding. Voor cursisten die dat niet zo leuk vinden is dat soms even doorbijten. Maar daarna wordt ingegaan op baliewerk, representativiteit, kantoorvaardigheden en alle andere benodigde competenties voor de kantoorpraktijk. Een vooropleiding is niet nodig, maar je moet de Nederlandse taal wel kunnen spreken en schrijven.