No cure no pay incasso
Wanneer er een factuur niet wordt voldaan baal je als een stekker. Al helemaal wanneer deze klant vervolgens niks meer van zich laat horen. Maar laat je het dan rusten of ga je er werk van maken? Veel ondernemers hebben het niet in de gaten dat wanneer er geen werk van gemaakt wordt het een tijd kan duren voordat het factuur wordt voldaan. Echter is het inschakelen van een no cure no pay incasso bureau een van de beste manieren wat volgt. Met een incassobureau wordt er op een zakelijkere, dus efficiëntere manier, werk gemaakt in de hoop dat het openstaande factuur zo snel mogelijk wordt betaald.
Geschikt of ongeschikt?
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit als negatief gezien gaat worden naar de niet betalende klant toe. Je weet immers niet wat de reden hiervan is waarom het factuur niet is betaald. Toch ben ikzelf van mening dat dit niks uitmaakt. Het product of dienst is verleend en daar dient voor betaald te worden toch? Op basis van no cure no pay incasso invoeren heeft dus geen gevolgen voor het bedrijf.
Zit hier kosten aan verbonden?
Je wilt maar al te graag zien dat het factuur betaald wordt maar je zit er niet op te wachten dat je zelf een torenhoge rekening ervoor krijgt? Bij Bill incasso hoef je daar in ieder geval geen zorgen voor te maken. Hier kan je namelijk gemakkelijk via het internet (!) het openstaande factuur toezenden waar vervolgens werk van gemaakt wordt. Pas wanneer het volledige bedrag is voldaan vanuit de wanbetaler wordt er een factuur opgemaakt vanuit Bill incasso.