Zo kies je het juiste online marketing bureau
Een online marketing bureau kiezen kan soms lastiger zijn dan het klinkt. Je hebt tegenwoordig namelijk enorm veel keuze. Daarom zijn het tegenwoordig vooral de details die de doorslag geven voor een bepaald bureau te kiezen. Zoek jij bijvoorbeeld een goed online marketing bureau in Den Bosch of in een andere stad? Wij geven je 5 tips!
Tip 1: Kennis is macht
Een goed online marketing bureau is natuurlijk op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen en weet alles van webdesign, social media, SEO en SEA. Deelt een website hier veel tips over, bijvoorbeeld op een eigen blog of op hun social media? Dan weet je dat je te maken hebt met een expert.
Tip 2: Bekijk eerdere ervaring
Als je in een specifieke branche zit, is het handig om te weten of een bureau al eerder in deze branche heeft gewerkt. Dat kan jouw klus namelijk een stuk eenvoudiger maken, aangezien elke branche toch net zijn eigen online marketing-taal spreekt. Kijk daarom op de website in een portfolio of neem hierover telefonisch contact op. Zo heeft BlueDragon.nl op de homepage direct al een portfolio met recente samenwerkingen, zodat je een goed idee krijgt van de services die ze bieden.
Tip 3: Stel realistische doelen
Met online marketing hoop jij binnen een bepaalde tijd meer verkopen te doen, meer bezoekers op je website te hebben of net welk doel je ook stelt. Hiervoor stelt een marketing bureau, samen met jou, KPI’s op. Deze KPI’s geven een richtlijn wanneer welk subdoel gehaald moet worden. Wanneer een online marketing bureau deze KPI’s weet te behalen, wijst dat op een goede partner. Maar het is wel belangrijk dat je geen onrealistische doelen stelt of aangeboden krijgt door het bureau. Het aanbieden van realistische opties en transparantie over deze opties is enorm belangrijk.
Tip 4: Data, data, data
Zonder analyse van data kun je geen goede resultaten boeken. Controleer dus zeker hoe een online marketing bureau met deze data omgaat. Vraag bijvoorbeeld wanneer en hoe alle data-analyses gerapporteerd worden.
Tip 5: De persoonlijke klik
Je werkt een stuk fijner samen wanneer er een klik tussen beide partijen is. Een bedrijf kan nog zo goed zijn, maar zonder een wederzijdse klik stagneert de samenwerking vaak al snel. Hierbij kan een medewerker als vast aanspreekpunt al enorm bij helpen.