Waarom heb je in dit digitale tijdperk nog visitekaartjes nodig?
Visitekaartjes; je zou zeggen dat steeds minder mensen visitekaartjes hebben door de digitalisering, maar nog steeds worden er geregeld visitekaartjes uitgewisseld. Wat is het belang van visitekaartjes in deze tijd? In dit korte artikel staat waarom jij als ondernemer zijnde visitekaartjes zou moeten bestellen.
Door de digitalisering onderscheid je je met fysieke producten
Door de digitalisering zijn er steeds minder contactmomenten bij een aankoop van een product of dienst. Dat zorgt er wel voor dat de fysieke contactmomenten steeds meer het verschil gaan maken in het zaken doen. Als je ten slotte echt iemand wilt leren kennen zal je elkaar fysiek moeten ontmoeten. Een visitekaartje vormt steeds meer een tastbare onderscheidende manier om een band op te bouwen.
Een stukje personal branding
Door visitekaartjes te bestellen heb je de mogelijk om jezelf te profileren. Een visitekaartje is namelijk meer dan een profielfoto met je NAW-gegevens erop. Deze kaartjes kan je creatief inrichten, door de kleur, materiaal en vorm aan de stijl van het bedrijf aan te passen.
Niet alleen profileer je je meer met visitekaartjes. Ook het bedrijf waar je werkt krijgt een stukje promotie. Je hebt namelijk de ruimte om de slogan en de kernboodschap van het bedrijf toe te voegen.
Een visitekaartje is lekker praktisch
Uiteraard heb je de mogelijk om je contactgegevens te krijgen door een pen en papier te gebruiken, te whatsappen of te mailen, maar deze manieren zijn allemaal omslachtig. Door visitekaartjes te bestellen deel je heel snel je contactgegevens uit.
Tot slot: een visitekaartje komt professioneel over. Zeker in het buitenland is het hebben van een visitekaartje een ongeschreven regel. In Japan bijvoorbeeld worden de visitekaartjes aandachtig bekeken. Verdiep je goed in de taal en cultuur van het land, want in Japan gaat het uitdelen van visitekaartjes totaal anders dan in Nederland.