Om kwaliteit te kunnen leveren, moet je levering van goede kwaliteit zijn.

 

De vraag naar online verkoop wordt steeds groter. De tijd dat men nog naar de winkel ging om bijvoorbeeld cadeautjes te kopen voor de kids, lijkt langzaam maar zeker voorbij te gaan. We werken stilaan toe naar een periode waarbij iedereen alleen nog maar het web opduikt wanneer ze een aankoop willen doen. Het hoort ook een beetje bij de periode waar we hopelijk vaarwel tegen kunnen zeggen. In tijden waar er continu lockdowns waren en de winkels op slot gingen, werd men gestimuleerd om aankopen online te doen. Ook (oudere) mensen die er tot dan toe nog niet bekend mee waren, zagen al snel de voordelen in van de online markt. 

Kijk uit voor de decembermaanden

Nu de Sinterklaas- en kerstperiode ook weer dichter bij komen, is het geen hogere wiskunde om te bedenken dat er binnenkort een piek zal plaatsvinden met betrekking tot de levering van pakketjes. Van spelletjes voor de kinderen, tot leuke outfits voor tijdens het kerstdiner, je kunt het je zo gek niet bedenken. Het is ook rond de decembermaanden dat mensen klagen over de kwaliteit waarin hun pakketje aankomt. Bestelbusjes zitten vaak overvol en dozen worden vaak in elkaar gedeukt tijdens de lange ritjes die de leveranciers maken. Het is als onderneming daarom zeker geen overbodige luxe om te analyseren welke producten je nu ook alweer precies verzendt, om daarna kritisch te kunnen kijken naar de manier waarop je je producten verzendt. 

En in perfecte staat, zal het aankomen

Je moet klanten die bij jou bestellen dankbaar zijn, en deze dankbaarheid moet idealiter worden vertaald in een stukje kwaliteit. Als een klant in jouw bedrijf gelooft en hier een grote hoeveelheid producten wilt aanschaffen, is het aan jou als bedrijf om op zijn minst een levering met goede amerikaanse vouwdoos mogelijk te maken. Zo weet je zeker dat de klant kan genieten van de producten die je hem of haar levert, zonder dat deze producten zijn beschadigd tijdens de levering.

Kwaliteit in je brievenbus

Niet alleen grote hoeveelheden aan producten verdienen extra reflectie, ook kleine hoeveelheden dienen fatsoenlijk verzonden te worden. Je bent deze klant uiteraard net zo dankbaar en daarom wil je graag investeren in de positieve associatie die hij of zij met jouw bedrijf zal ontwikkelen. Vergeet dus ook zeker je brievenbus doosjes niet! Een goede levering is écht het halve werk.