Wanneer je een dagje uit wil naar een musea zijn er een groot aantal mogelijkheden. Voor iedereen is wel een museum waar diegene interesse in heeft. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kunstmuseum, historisch museum of een technisch museum. Daarnaast is er ook nog de keuze tussen een openluchtmuseum en een overdekt museum. Er is dus heel veel keuze, om een keuze te maken voor een museum oriënteren de meeste mensen zich eerst online. Dit gebeurt onder andere op social media. Om die reden is het voor musea belangrijk dat zei zich online goed weten te profileren. Zodat de klanten ze onthouden. Een social media platform dat hier geschikt voor is Instagram.

Waarom musea op Instagram?

Instagram is een social media platform dat de laatste jaren sterk is gegroeid. Het voordeel van instagram is dat het makkelijk is in het gebruik. Mensen kunnen makkelijk foto’s plaatsen, liken, delen en erop reageren. Daarnaast kan het museum de doelgroep zelf opzoeken door gebruik te maken van hashtags die populair zijn onder de doelgroep. Via Instagram kan een goede impressie gegeven worden van het museum. Doordat er Instagram erg visueel is zullen mensen wat ze zien ook beter onthouden. Ook is het voor klanten eenvoudig om via Instagram vragen te stellen, bijvoorbeeld door te reageren of een privé bericht te sturen.

Wat kan Chatkracht hierbij betekenen?

Chatkracht Kan hierbij ondersteunen door vragen te beantwoorden van mensen die het museum zijn tegengekomen op Instagram, bijvoorbeeld voor een bedrijfsuitje. De chatspecialisten zullen de binnen komende vragen binnen 30 seconden oppakken de klanten verder helpen. Daarnaast kunnen ze ook klanten die interesse hebben in een museumbezoek informeren over hoe ze kunnen reserveren of doorverwijzen, wat kan zorgen voor meer bezoekers. De chatspecialisten staan 7 dagen per week voor u klaar om de vragen van klanten te beantwoorden.